Tuesday, December 5, 2017

ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ



ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, δημοσιεύσαμε το σχόλιο της Κυρίας Ελένης Λωρίτου, που αφορά την ανάγκη να διοργανωθεί Συνέδριο που θα εξετάσει τις θέσεις του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου για τον Οικουμενισμό και την Αποτείχιση, με ειδική αναφορά στην ερμηνεία του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου.

Στην επιστολή-σχόλιό της η Κυρία Ελένη Λωρίτου διατύπωσε πολλές υπερβολές προς το πρόσωπο και το ιστολόγιό μου.

Τις αντιπαρέρχομαι ως υπερβολές της αγάπης της και ως εκδήλωση της ευγένειας της ψυχής της.

Όχι, κυρία Λωρίτου, πιστέψτε με, έχω πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι καμία επάρκεια δεν έχω θύραθεν ή θεολογική. Ούτε και νομίζω, άλλωστε, ότι το ιστολόγιό μου κάνει κάτι το διαφορετικό από ότι κάνουν τα άλλα δεκάδες αντιοικουμενιστικά ιστολόγια. 

ΧΩΡΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΠΙΔΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ
_______

Ο Χριστός ήταν τόσο ξεκάθαρος όταν είπε ότι όποιος δεν τον ομολογήσει ενώπιον των ανθρώπων δεν θα τον ομολογήσει ενώπιον του Πατρός Του του εν τοις Ουρανοίς. Γι’ αυτό  κανένας δεν νομιμοποιείται να δηλώσει απών από την μάχη εναντίον της μεγαλύτερης αίρεσης που αντιμετώπισε ποτέ η Εκκλησία που άρχισε πριν 125 χρόνια και συνεχίζει να διαβρώνει τα πάντα.

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ
_______

Ο Γέροντας Επιφάνιος και ενόσω ζούσε στο μάταιο αυτό κόσμο, αλλά και όταν μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την όντως Ζωήν, είναι σημείο αντιλεγόμενο, επειδή έγραφε και ενεργούσε πάντοτε με σπάνια θεολογική επάρκεια και οξύνοια, απέραντη ταπείνωση, ακμαιότατο εκκλησιαστικό φρόνημα και μόνιμη έγνοια για τη σωτηρία της ψυχής του και των συνανθρώπων του, αλλά και επειδή εκήδετο πραγματικά του κύρους της Εκκλησίας.

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ
_________

Η συμβολή του μακαριστού Γέροντα υπήρξε καθοριστική για τις Αποτειχίσεις για τους ακόλουθους λόγους:

1.) Καταρχήν επειδή ήταν αυτός ούτος ο ιθύνων νους των Αποτειχίσεων την εποχή του Αθηναγόρα.

2.) Επειδή καθόρισε τα όρια των Αποτειχίσεων. Έβαλε φραγμό ώστε να μη καταλήξουν σε σχίσμα θέτοντας ως απαραίτητο όρο οι Αποτειχίσεις να είναι συντεταγμένες.

Η θεωρία για τις συντεταγμένες Αποτειχίσεις δεν ήταν -φυσικά- επινόηση του π. Επιφάνιου, αλλά απόσταγμα της σοφίας των Ιερών Κανόνων και δη του ΙΕ΄ της ΑΒ΄ Συνόδου. 

Συντεταγμένη Αποτείχιση δεν σημαίνει μαζική Αποτείχιση, όπως ορισμένοι αφελώς νομίζουν. Συντεταγμένη Αποτείχιση σημαίνει ότι αυτός ή αυτοί που αποτειχίζονται ξέρουν πότε να την αρχίσουν, ξέρουν πώς να την διαχειριστούν ώστε να μη καταλήξει σε σχίσμα και ξέρουν πότε θα την τελειώσουν.

3.) Όταν ο Ελευθερουπόλεως κυρός Αμβρόσιος βρέθηκε αντιμέτωπος με το καταιγιστικό πύρ των Οικουμενιστών επειδή αποτειχίστηκε, ο π. Επιφάνιος συνέταξε την απολογία του προς τον εντεταλμένο από το Φανάρι κανονολόγο Ι. Θ. Παναγόπουλο, που κατηγόρησε τον μακαριστό ιεράρχη ότι δήθεν με την Αποτείχισή του, κατασκανδάλισε το πλήρωμα της Εκκλησίας. 

Το κείμενο φυσικά δημοσιεύθηκε με την υπογραφή του Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιου -όπως ακριβώς και το κείμενο του τηλεγραφήματος που έστειλε ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος με το οποίο ανήγγελλε την Αποτείχισή του από τον Οικουμενιστή Πατριάρχη Αθηναγόρα.

Άρα η μελέτη της στάσης του Αγίου Γέροντα για την Αποτείχιση -το τόσο επίκαιρο θέμα των ημερών μας- είναι επιτακτική, ώστε να ανακοπούν οι αντιφρονούντες που έχουν κάθε συμφέρον να σκυλεύσουν τον π. Επιφάνιο και να διαστρέψουν τη διδασκαλία του για να εξυπηρετήσουν ιδιοτελή συμφέροντα και όχι το συμφέρον της Εκκλησίας.

ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ή ΜΟΝΗ
_________

Ευχόμαστε κάποιος Ομολογητής επίσκοπος της Εκκλησίας ή κάποια Μονή -κατά προτίμηση η Μονή Κεχαριτωμένης, που ίδρυσε ο μακαριστός Γέροντας- να αναλάβει αυτή την πρωτοβουλία. Αν υπάρχει λόγος που δεν αφήνει περιθώριο στη Μονή Κεχαριτωμένης ή στην Ιερά Μονή Οσίου Ιώαννου του Δαμασκηνού να αναλάβουν αυτή την πρωτοβουλία, ας αποταθούμε σε μια από τις πολλές Ομολογιακές Μονές της πατρίδας μας. 

Η Ομολογιακή αδελφότητα του Ιερού Ησυχαστηρίου του Οσίου Νικοδήμου του Αγιορείτη, στο Πεντάλοφο Ηγουμενίσσης, λ.χ., υπήρξε ανέκαθεν δεινός πολέμιος και του Οικουμενισμού και του Νεονικολαιτισμού. Θα μπορούσε κάλλιστα -αν το επιθυμεί- να αναλάβει αυτή την πρωτοβουλία, επειδή έχει την πείρα και το χώρο και τα μέσα για να αναλάβει αυτή την πρωτοβουλία με την πολύτιμη συμβολή του π. Θεόδωρου Ζήση.

1 comment:

  1. Ναι θα ήταν θετικό και σωστή η πρόταση σου ανεξαρτήτως αν το αποτέλεσμα είναι προδικασμένο γιατί ήδη με τις στάσεις τους έχουν δείξει τι Θεό λατρεύουν και τι συμφέροντα εξυπηρετούν Οι μάσκες έχουν πέσει ποιά .Μα θα ήθελα να δώ τι θα βρουν να πουν Πειραιώς και Ναυπάκτου και Μεταλλινός πχ .

    Οι αποτοιχίσεις απο τους Λατινόφρονες προβάλλονται απο τον Αγ Μάρκου Ευγενικού ως υποχρεωτικές ή ανευ επιπτώσεων για όσους δεν αποτειχιστούν ?Η μήπως τότε δεν ίσχυε ο εν λόγω κανόνας ?
    Απο τους επι Βέκου ομολογητές προβάλλονται υποχρεωτικές ή ανευ επιπτώσεων για όσους δεν αποτειχιστούν ?
    Απο την Παναγία που μίλησε στους οσιομάρτυρες επί Βέκου ? Αφίνει τους μνημονευτές επι Βέκου ατιμώρητους η Θεία Δίκη ή είναι τυμπανιαίοι νεκροί ?

    Και τι ήταν ο Βέκος ή ο Μάμας μπροστά στον Βαρθολομαίο ?
    Εκείνοι με μόνο τον Παπα ενώ ο Βαρθολομαίος και με παπα και με μονοφυσίτες και με πρωτεστάντες να μη πω και με ραβίνους και ιμάμηδες και με παγανιστές ...

    Ποιο ισχυρός απο αυτό το κανόνα είναι η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΟΛΗ
    Δεν αγνοείς οτι η πανθρησκεία είναι του ΜΑΣ Όθεν όποιος εκκλησιάζεται στους ναούς της απώλειας θα υποστεί τις συνέπειες . Τα υπόλοιπα είναι νομικίστικες παπαρολογίες.

    ReplyDelete